5 عادت برای طولانی شدن عمر

آیا هرکسی می تواند به سن 100سالگی برسد؟ تازه ترین خبرها حاکی از آن است که بدن شما قادر است  ۱۰۰ سال عمر کند به شرطی که یک مسیر درست و مناسب را انتخاب کنید.

منظور از مسیر درست آن است که نگاهی به عادات و نحوه ی زندگی کردن خود در حال حاضر بیندازید. اغلب ما دچار عاداتی شده ایم که سلامتی خود را به خطر می اندازیم . عادات بد را تغییر دهید. بدن شما به این تغییر پاسخ خواهد داد. آنچه که مهم است این می باشد که از این لحظه به بعد چگونه زندگی خواهید کرد.

 

5 عادت ویژه

برای اینکه عادات و رفتارهای بد گذشته تغییر کند و رفتارهای جدیدی در مغز ما بوجود بیایند ،حدودا ۱۴ تا ۲۱ روز زمان می برد. زمانی که رفتار جدید در مغز ما شکل گرفت، این رفتارجدید تبدیل به یک پاسخ رفتاری اتوماتیک می شود. وقتی شما عادات بهداشتی جدید را گسترش می دهید این عادات جدید کم کم جایگزین عادات بد گذشته می شوند. این عادات درست و بهداشتی که منجر به عمر طولانی تری می شود، برگرفته از عادات و رفتارهایی است که افراد ۱۰۰ ساله در سراسر جهان داشته اند؛ دکتر «مائو» بیان می کند: «من می توانم با کمال اطمینان به شما بگویم که این عادات باعث تغییر کردن شما و جوان شدن شما می گردند! »

روزانه پنج وعده ی غذایی داشته باشید.

یکی از عادات غذایی، خوردن ۳ وعده ی غذایی در روز می باشد ولی بهتر است که پنج وعده ی غذایی کوچک و سبک داشته باشیم. وقتی پنج نوبت وعده ی غذایی کوچک در روزمیل کنید شما در طول روز یک جریان پیوسته ای از مواد مغذی، قند خون و انرژی زا را به بدن خود می رسانید؛ خوردن به این شیوه فشار کمتری بر دستگاه گوارش و سیستم سوخت و ساز بدن وارد می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

از پله به جای آسانسور استفاده کنید.

فواید سلامتی با داشتن یک برنامه ی ورزشی روزانه، آنقدر زیاد است که لازم به ذکر نمی باشد. ورزش کردن مرتب باعث افزایش سلامتی جسم می شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، مفاصل حرکتی بدن را تقویت می کند و همچنین انرژی بدن را افزایش می دهد و … همیشه در طول روز از فرصت های پیش آمده برای داشتن یک فعالیت فیزیکی استفاده کنید،مثلا به جای آسانسور از پله استفاده کنید، به جای ماشین سواری دوچرخه سواری کنید،پیاده روی کنید و یا بدوید. ورزش های «تای چی» را انجام دهید و در کلاس های ورزشی شرکت کنید؛ ورزش کردن و سالم ماندن را تجربه کنید.

خندیدن را فراموش نکنید!

تحقیقات نشان داده خنده و شادی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به نوعی بدن را در مقابل بیماری و سرطان حفظ می نماید. خندیدن باعث افزایش ترشح «اندورفین» در مغز می شود و یک حس خوشی و سرحالی به ما می دهد؛ افرادی که شادتر هستند زندگی سالم تر و طولانی تری خواهند داشت.

 

آب بنوشید!

آب برای سلامت فیزیولوژی بدن لازم است. افرادی که به سن ۱۰۰ سالگی رسیده اند یکی از دلایل عمر طولانی خود را نوشیدن آب به مقدار کافی بیان کرده اند و دانشمندان نیز این مطلب را تأیید می کنند. آنچه درهمه این افراد مشترک است نوشیدن آب از منابع پاک و سالم است؛ منابع آبی که دوراز شهرها قرار دارد و فاقد هر نوع مواد آلوده و یا شیمیایی می باشد. سعی کنید از آب فیلتر شده استفاده کنید، از فیلترهایی استفاده کنید که ناخالصی های موجود در آب را گرفته اما مواد معدنی محلول در آب را حفظ می کند. برای قرار دادن آب در یخچال هرگز آن را داخل بطریهای پلاستیکی نریزید، چون ترکیبات شیمیایی مضر بطری پلاستیکی به درون آب نفوذ می کند.

 

با انجام مدیتیشن (مراقبه) به آرامش برسید.

استرس ریشه ی اکثر بیماری هااسترس می باشد و طول عمر ما را کوتاه تر می کند. امروزه استرس های موجود در زندگی در حال افزایش است و باید راهی برای مقابله ی با آن پیدا کنیم. یکی از بهترین روش هایی که می تواند استرس و تنش ها را کاهش داده و به ما جانی تازه بخشد،مدیتیشن می باشد.

نفس کشیدن یکی از اعمال حیاتی است که بدن ما انجام می دهد . مدیتیشن طرز صحیح و اصولی نفس کشیدن  رابه ما یاد می دهد ،تا بتوانیم ۷۰درصد مواد مضر و سمی را از بدن خود خارج کنیم؛ مدیتیشن باعث آرامش فکر و ذهن ما می شود؛ هورمون های ترشح کننده در اثر استرس را کاهش می دهد و ما را به داشتن زندگی آرام تر و عمر طولانی تر نزدیک می کند.

این مدیتیشن را انجام دهید:

به راحتی بر روی صندلی و یا کف زمین بنشینید. چشمان خود را ببندید و به طور طبیعی نفس بکشید. به محض اینکه فکری وارد ذهن شما شد این گونه تصور کنید آن را داخل بادکنکی کرده و در هوا رها کنید تا آنقدر بالا رود که در ذهن شما ناپدید شود ،این عمل را تکرار کنید تا همه افکار وارد شده به ذهن شما، از ذهنتان خارج شود. بعد از چند لحظه بدن شما احساس سبکی می کند و ذهن و مغز شما آرامش می یابد.

در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر آید اما پس از چند بار تکرار و  تمرین راحت تر و سریعتر می توانید این مدیتیشن را انجام دهید.

 

  • اسکاچ سه عددی

    اسکاچ سه عددی

  • اسکاچ موسی

    اسکاچ موسی

  • اسکاچ بیضی سیمی

    اسکاچ بیضی سیمی

  • دستکش همه کاره

    دستکش همه کاره

  • دستمال دولایه

    دستمال دولایه

  • دستمال دوطرفه پلیشی

    دستمال دوطرفه پلیشی

  • اسفنج خودرویی

    اسفنج خودرویی

  • اسکاچ هانس

    اسکاچ هانس

  • اسفنج جادویی clean wave دو قلو

    اسفنج جادویی clean wave دو قلو

  • اسفنج سفره پاک کن

    اسفنج سفره پاک کن

  • دستمال میکروفایبر هانس

    دستمال میکروفایبر هانس

  • اسفنج جادویی clean wave یک قلو

    اسفنج جادویی clean wave یک قلو

    درباره پاک نهاد

    شرکت بازرگانی پاک نهاد تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی شینا و آریا از قبیل پد لاک پاک کن کاسه ای،پد لاک پاک کن جعبه ای،استون ویتامینه،پارافین بهداشتی،روغن بادام تلخ،جرم گیر کتری و سماور،لوله بازکن،موم سرد اپیلاسیون،ماسک نانو با تکیه بر نیروی کار ایرانی توانسته قدمی در جهت توسعه تولید ملی بر دارد. در طی حضور نزدیک به یک دهه و شروع از بازارهای منطقه ای و گسترش آن به کلیه مناطق تهران،حومه و شهرستانها توانسته است نظر مشتریان را بر پایه اعتماد دو جانبه و تعهد طولانی مدت جلب نماید.