عوامل استحکام خانواده

 1-رعایت  و پایبندی به اصول

زندگی ايده‌ال در عبوديت و بندگی خداوندست .بندگی،اطاعت كامل از امر و نهی و دستورات الهی و عمل كردن به آن‌هاست ،كه  موفقيت در كسب زندگی ايده‌آل رابه دنبال دارد.انجام واجبات وترک محرمات ، رعایت حلال وحرام وپیروی از الگوهای دینی  وتوکل به خدای بزرگ و توسل به انبیاء واولیاء الهی باعث تحکیم بنیاد خانواده می شود .

اسلام ، اهل بیت پیغمبر اكرم (ص ) را به عنوان نمونه ای كامل از خانواده برتر معرفی و الگویی برای ما قرار داده است. خداوند سبحان اهل بیت را از هرگونه ناپاکی و پلیدی مبرا دانسته است وتمام زندگی این بزرگواران منطبق با احکام الهی بود.به همین دلیل زندگی انها الگوی جهانیان است .

2- قناعت

 قناعت در اصطلاح به معنای بسنده کردن به قسمت خویش و راضی بودن است .يكي ازخصلت های آشکاری كه مي تواند

احساس رضايتمندی را در كانون خانواده حاكم كند، قناعت است. قناعت ابعاد وسيعی دارد كه يكي از نمودهای آن قناعت مالی

و اقتصادی است. قناعت مالی هم آرامش روانی به دنبال دارد وهم می تواند در تنظيم دخل و خرج زندگی و برقراری تعادل اقتصادی تاثير مستقيم داشته باشد. قناعت در زندگی باعث می شود تا انسان به داشته‌های خود راضی باشد و براي داشتن آنها شکرکند.

قناعت در زندگی ،انسان را نسبت به مسائلی كه در زندگی از آنها بهره‌مند نيست، آرام می کند و حس رضايت مندی در انسان تقويت  می شود كه اين امرباعث موفقيت می شود.

 قناعت سبب آرامش روحی و عدم ایجاد خصلت ها و حالات مخرب دنیوی و اخروی مانند حرص و دنیا طلبی و هزاران بیماری ناشی از فشارهای روحی و روانی مانند:استرس وفشارخون وسکته می باشند. در سیره اقتصادی معصومین (علیهما السلام) اصل قناعت از مکمل های اصلی بحث کار و تلاش برای روزی است. کار و تلاش درمقابل واگذاری امور به خدا قرار می گیرد و بسیار مورد سفارش معصومین (علیهما السلام) بوده است. قناعت مربوط به مصرف می باشد و منافاتی برای تلاش و ممانعتی برای کسب روزی ندارد.

 

3- ساده زیستی

ساده زیستی وزهد از فضائل اخلاقی هستند كه موردتشویق و ترغیب آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) است. چنانچه در معنای زهد وساده زیستی گفته اند : ضد‍ّ محبت دنیا و مال را زهد می گویند و آن عبارت است از: دل برداشتن از دنیا وبسنده كردن به قدر نیاز، برای حفظ بدن ،كه تجلی عملیِ آن در زندگی ساده زیستی و قناعت خواهد بود .

انسانهای ساده زیست می توانند با استفادهی از نعمت های پروردگار زندگی بهتری را برای خود فراهم کنند، اما از آنجاكه دلبستگی به زخارف دنیوی ندارند دیگران را بر خود مقدم نموده و خود به اندكی از مال دنیا بسنده می كنند.«وَ یُؤْثِرُونَ عَلى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَهٌ»

پیامبر اسلام (ص) در توصیف زاهدان فرمودند: زاهد دوست دارد آنچه را كه خدا دوست دارد و دشمن دارد آنچه را او دشمن دارد، از حلال دنیا اجتناب كرده، به حداقل اكتفاء می كند و به حرام آن اعتنائی ندارد.»

در قرآن كریم نیز بردوری از دنیا و فریفته نشدن از آن تأكید شده است.«وَ مَا الْحَیاهُ الدُّنْیا إِلاَّ مَتاعُ الْغُرُورِ»

زندگی دنیا جز كالایی فریب دهنده چیزی نیست.«و لا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَیاهُ الدُّنْیا»

«زندگی دنیا شما را فریب ندهد». به این معنی نیست كه مؤمنین از نعمتهای دنیا استفاده نکنند و رهبانیت پیش گیرند؛ زیرا درجای دیگر به سختی با این باور غلط مبارزه كرده، می فرماید: «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَهَ اللَّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ»

بگو ای پیامبر، چه كسی زینت های خدا را كه برای بندگان آفریده حرام كرده و از صرف روزی حلال منع كرده است.» پس آنچه ازنگاه قرآن مذموم است دل بستن به دنیا و بهرمند نساختن دیگران از نعمتهای الهی است.

 عفو و گذشت

هر زن و شوهرى طبعا در زندگى خود دچار خطاها و لغزش هايى مى شوند چرا که انسان جايزالخطا است و به غير از چهارده معصوم(عليهم السلام) کسى را نمى توان مصون از اشتباه و لغزش دانست. به همين جهت قرآن کريم مى فرمايد: «وليعفوا وليصفحوا الا تحبون ان يغفرالله لکم و الله غفور رحيم؛ آنان شايسته است عفو کنند و از لغزش هاى ديگران چشم بپوشند آيا دوست نمى داريد که خداوند نيز شما را عفو کند البته که خدا آمرزنده و مهربان است.» يکى از دلایل مهم اختلافات خانوادگى عدم تحمل زن وشوهر ونداشتن صبر نسبت به يکديگر است اين اختلافات در اول زندگى بيشتر است و هر قدر که زن و مرد همديگر را بیشترمى شناسند و درک مى کنند و گذشت می کنند کم کم دعواها کم شده و جاى خود را به مهر و صفا و گذشت مى دهد.امام صادق(عليه السلام) فرمود: هر انسان مسلمانى که خشمگين شود و با وجود فوران شعله غضب و توانائى بر اعمال آن، خشم خود را فرو برد خداوند در روز قيامت دل او را سرشار از رضايت و خشنودى خود خواهد نمود.

 

بهترين و زيباترين روش در تقويت بنيان خانواده توسل به عفو و گذشت و بردبارى در برابر اشتباهات اعضاى خانواده بويژه زن و شوهر نسبت به همديگر است. رسول خدا(صلى الله عليه و آله) فرمود: عفو و گذشت را از عادات خود قرار دهيد زيرا که عفوباعث عزت و سربلندى هر بنده اى است .پس عفو کنيد تا خداوند شما را عزيز و بلندمرتبه قرار دهد. زنان و مردان مسلمان نه تنها ازاشتباهات خود نسبت به همديگر عفو مى کنند بلکه از ترشروئى و نگاه هاى تند نسبت به همديگر دوری می کنند. پيامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود: حق زن بر شوهرش اين است که او را گرسنه نگذارد، بدنش را بپوشاند و هرگز با او با بدخلقى و ترشروئى و چهره اى گرفته برخورد ننمايد.

نادیده گرفتن مسائل ناچیز

مسائل ناچیزمی توانند در نهایت به اختلافاتی لاینحل تبدیل شوند. همیشه دو نفر با تمام توان برای غلبه بر مشکلات اصلی تلاش می کنند ، ولی سرانجام مشکلات کوچک آنان را شکست می دهد ؛ چیزهای بی اهمیتی که فرصت وخیم تر شدن یافته است.

 

  • اسکاچ سه عددی

    اسکاچ سه عددی

  • اسکاچ موسی

    اسکاچ موسی

  • اسکاچ بیضی سیمی

    اسکاچ بیضی سیمی

  • دستکش همه کاره

    دستکش همه کاره

  • دستمال دولایه

    دستمال دولایه

  • دستمال دوطرفه پلیشی

    دستمال دوطرفه پلیشی

  • اسفنج خودرویی

    اسفنج خودرویی

  • اسکاچ هانس

    اسکاچ هانس

  • اسفنج جادویی clean wave دو قلو

    اسفنج جادویی clean wave دو قلو

  • اسفنج سفره پاک کن

    اسفنج سفره پاک کن

  • دستمال میکروفایبر هانس

    دستمال میکروفایبر هانس

  • اسفنج جادویی clean wave یک قلو

    اسفنج جادویی clean wave یک قلو

    درباره پاک نهاد

    شرکت بازرگانی پاک نهاد تولیدکننده محصولات آرایشی بهداشتی شینا و آریا از قبیل پد لاک پاک کن کاسه ای،پد لاک پاک کن جعبه ای،استون ویتامینه،پارافین بهداشتی،روغن بادام تلخ،جرم گیر کتری و سماور،لوله بازکن،موم سرد اپیلاسیون،ماسک نانو با تکیه بر نیروی کار ایرانی توانسته قدمی در جهت توسعه تولید ملی بر دارد. در طی حضور نزدیک به یک دهه و شروع از بازارهای منطقه ای و گسترش آن به کلیه مناطق تهران،حومه و شهرستانها توانسته است نظر مشتریان را بر پایه اعتماد دو جانبه و تعهد طولانی مدت جلب نماید.