پارافین

پارافین

 

موارد مصرف: کوتد نمودن کاغذ و پارچه, در صنایع غذایی جهت پوشش‌دهی میوه‌ها, دافع رطوبت, پوشش‌دهی و براق نمودن وسایل چوبی, تولید جوهر در پرینترهای حرارتی, در پزشکی به منظور انجام پارافین تراپی (پارافین درمانی), استفاده در صنایع آرایشی بهداشتی جهت ترمیم پوست و موی خشک و آسیب‌دیده که معروف به پارافین برای پوست و برای مو می‌باشد. 

مزایا: پارافین‌ها به سه دسته کلی تقسیم میشوند

1- پارافین های خوراکی  2- پارافین های صنعتی  3- پارافین های بهداشتی

 پارافین یک ترکیب هیدروکربنی سیر شده است که در آن تمامی اتم‌های کربن موجود در مولکول، با پیوندهای ساده به یکدیگر متصل‌اند و پارافین‌ها یا هیدروکربن‌های پارافینی را آلکان نیز می‌گویند. به عبارت دیگر مشخصه هیدروکربن‌های پارافینی، اتصال اتم‌های کربن به وسیله پیوندهای ساده است. سایر پیوندها نیز با اتم‌های هیدروژن، سیر شده‌اند. فرمول عمومی پارافین‌ها CH2n+2 می‌باشد .

پارافین به دو گونه مایع و جامد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. پارافین مایع از برش‌های سبک روغن پایه و نوع جامد از برش‌های واکسی موسوم به اسلاک واکس استحصال می‌گردد. پارافین در صنایع مختلفی چون امولسیون واکس‌های نفتی، کاغذ، تولید جوهر، شمع‌سازی، نساجی، چرم‌سازی، چسب‌سازی، لاستیک‌سازی، و به طور گسترده در صنایع آرایشی بهداشتی برای تولید انواع کرم‌ها، رژلب‌ها و دیگر محصولات آرایشی کاربرد دارد.